Svarbiausia automobilio dalis vasarą - kondicionierius
XIX a. pabaigoje anglų inžinierius Viljamas Vaitlis po arklių traukiamu keleiviniu Vagonų įmontavo ledų blokus. Nuo vagono ratų besisukantys ventiliatoriai į salono Pute Ledo aštaldytą ORA. Suprantama, tai dar nebuvo kondicionierius (šnek.-kondiske).

Pirmuoju automobiliu, Kuriame sumontuotas kondicionierius (šnek.-kondiske) - Orą atšaldantis įrenginys - tapo 1939 metų laidos "Packard". Norint Įjungti šaldymo įtaisą, vairuotojui reikejo išjungti varikli, o ant kompresoriaus uždėti dirželį.

Standartinė automobilio įranga kondicionierius (šnek.-kondiške) tapo šeštajame dešimtmetyje - 1957 metais modelyje "Cadillac Eldorado Brougham".

Šalčio vardas - šaldiklis "FREONAS"

Kondicionieriaus (šnek.-kondiske) darbinė medžiaga yra šaldiklis. Tai dujos, kurios yra suslegiamos ir cirkuliuoja kondicionavimo sistemoje. Iki 93-iųjų metų pagamintuose automobiliuose Buvo Naudojamas šaldiklis R12, arba liaudiškai freonas.

Kadangi jis Ardo ozono sluoksnį, freono naudojimas Buvo apribojamas "Monrealio protokolu", kuri ratifikavo ir Lietuva. Todėl 1992-1994 metais kondicionierius imta pildyti kitu šaldikliu (šnek-freonas) - R134a, Kuris nėra kenksmingas atmosferai.

Beje, šaldiklis vienoje kondicionieriaus (šnek.-kondiskes) sistemoje yra skystas (kai jis suslegiamas), kitoje - dujines būsenos.

Perkant automobilį su kondicionieriumi (šnek.-kondiške), Mes Patariame Visų pirma patikrinti, ar sistemoje yra tinkamas šaldiklis, deja patys Jūs šito padaryti negalėsite. Žinomi atvejai, kai mašinos kondicionierius (šnek.-kondiskes) PARDAVĖJAI užpildydavo pigesniu šaldymo skysč? TV, pvz., vietoje R12 - R409a, arba šaldikliu R22 ar net suslėgtomis dujomis.

Gali būti, Kad kondicionierius (šnek.-kondiske) užpildomas nekokybiškai (neišvakuumuojamas būti Tepalo ar pan.) arba nepilnai. Jei sistemoje nėra Šaldiklio, kondicionierius (šnek.-kondiške) neįsijungia.

Dažniausias kondicionieriaus (šnek.-kondiškes) gedimas - nesandarumas, KA Dėl skylių ar tarpų iš sistemos išbėga šaldiklis. Kai kuriu net ir Naujų autombilių kondicionierius (šnek.-kondiške) Būna tuščias jau po metų, taciau kiti laiko ilgiau.

Dažniausias nesandarumo šaltinis, tai kondensatorius (SVARBI kondicionieriaus (šnek.-kondiskes) dalis, liaudyje vadinami radiatoriais, kondenseriais). Būtent ant jo pirmiausiai patenka Dulkės ir Smulkūs Akmenukai. Vamzdeliai yra labai ploni, Todėl retas kondensatorius tarnauja ilgiau nei 2-3 metus. Jei kondensatorius pradeda rūdyti, o del to prarandamas geras hermetiškumas, tai remontas kainuoja labai brangiai. Jeigu geras suvirintojas argono suvirinimo aparaturach ir užtaiso skyle, tai labai Didelė tikimybė, Kad ji atsiras kitoje vietoje. Karštomis dienomis spaudimas sistemoje siekia 25-30 atmosferų. Tai būtų galima palyginti su vandens srovės spaudimu, kuri pasiektų 250 metrų Aukšti. Po kiekvieno suvirinimo reikia Naujai užpildyti kondicionierių, o tai kainuoja nemažai pinigų. Remontuoti kondensatoriaus tikrai neverta, geriau jau is karto isigyti nauja.

Ka reikia žinoti perkant automobilį su kondicionieriumi (šnek.-kondiške)

Mes manome, Kad vairuotojai apie kondicionierių (šnek.-kondiškių) Neturi priežiūra dar daug Žinių. Perkant automobilį turguje, ne visada reikia tikėti pardavėjo žodžiais, jog kondicionierius (šnek.-kondiške) veikia.

Kondicionierių (šnek.-kondiskių) patikrinti galima ir patiems. Tai daroma paleidus automobilio varikli ir įjungus kondicionierių (šnek.-kondiske) bei oro ventiliatorių, is karto arba netrukus Turi įsijungti kompresorius. Jam įsijungus, Neturi pasigirsti silpni garsai.

Tiesa, kai kuriuose automobiliuose, Esant žemai temperatūrai, kompresorius Gali ir neįsijungti. Tai nėra tragedija - tiesiog reikia kuriam laikui automobilį palikti šiltesnėje patalpoje ir pabandyti kondicionierių (šnek.-kondiske) Įjungti is naujo.

Patikrinti, kaip saldo kondicionerius (šnek.-kondiške), Taip pat nėra Sunku. Vasarą užtenka nustač? Ius tiekiamo oro Temperatūrą į žemiausia padeti ir Įjungti maksimalų pUC? IAMO oro srautą. Iš ortakių išeinantis oras Turėtų būti vėsus, apie 8-12 laipsnių.

Jei lauke yra vėsiau nei 20 laipsnių, kondicionieriaus (šnek.-kondiškes) šaldymo efektyvumą galima patikrinti ryšius sienelė, skiriančia salono nuo varklio skyriaus, suradus du kondicionieriaus (šnek.-kondiskes) vamzdelius. Vienas ju, plonesnis, Turi buti šiltas, kitas - šaltas.

Brangus malonumas

Patariame, nepainioti kondicionerių (šnek.-kondiskiu) su klimato kontrolės sistema. Kondicionierius (šnek.-kondiške) - Įrenginys, šaldantis orą automobilio salone, o klimato kontrolė - tai sistema, palaikanti nustatyta mikroklimatą.

Todėl automobilyje Gali būti klimato kontrolė su kondicionieriumi, kondicionierius būti klimato kontrolės.

Dar viena klaidinga vairuotojų nuomonė yra ta, kad, įjungus kondicionierių (šnek.-kondiške), Iš jo esa varva freonas. Iš tiesų tai - ne šaldiklis, o kondensatas iš garintuvo.

Daug klausimų automobilių savininkams kyla ir Dėl kondicionierių(šnek.-kondiškių) Naudojimo žiemą. Specialistai tvirtina, Kad Esant minusinei temperatūrai, kondicionierių(šnek.-kondiške) galima jungti būti Jokios baimės, tiesiog kai kuriuose automobiliuose žiemą jie paprasč? iausiai neįsijungia.

Beje, žiemą Įjungti kondicionierių (šnek.-kondiške) Gali būti netgi naudinga, mat, jei jis nedirba ilgesni laiką, guminiai riebokšliai pasidaro sausi, o del to padidėja freono nuostoliai.

Jokiu problemu nekils ir vienu metu įjungus kondicionierių (šnek.-kondiske) bei karšta orą - kondicionavimo ir šildymo sistemos nėra susietos, tiesiog jos Turi Bendra valdymą.

Kondicionierių (šnek.-kondiške) galima sumontuoti ir Sename automobilyje, TAC? iau verta pasvarstyti, ar pasimoka tai daryti - mat Šio įrenginio kaina - nuo 3 iki 5 tūkstanč? ių litų - gali viršyti mašinos vertę.

Neigiami bruožai

Mitu vadiname Tai, kad juose cirkuliuojantys Šaldikliai kenkia žmonių sveikatai.

Medikai tvirtina, Kad pavojų kelia ne Šaldikliai, o ant kondicionieriaus garintuvo atsirandantys ir i salono patenkantys grybeliai bei bakterijos. Šie mikroorganizmai Gali tapti ūmių virusinių kvėpavimo takų susirgimų priežastimi.Todėl MES Rekomenduojame kasmet Atlikti kondicionieriaus garintuvo Dezinfekcija.

Kitas kondicionierių keliamas pavojus - grėsmė peršalti atsiradus dideliam lauko ir mašinos Vidaus temperatūros skirtumui. Mediku teigimu, jis Turėtų būti ne Didesnis kaip 8 laipsniai.

Be to, patartina mašinos salone Teisingai sureguliuoti salto oro srautus - jis Neturi pūsti tiesiai į zmones, o Ypač į Jų veidus ir sanarius.

Yra dar vienas neigiamas kondicionieriaus bruožas - jam veikiant, automobilio variklis traukia šiek tiek blogiau bei suvartoja daugiau kuro. Tac? IAU gaivos pojūtis, kai lauke - plius 30, yra vertas tu išlaidų. Zinoma, Svarbu jausti saika. Persišaldžius nemažai kainuos ir vaistai bei praleistos darbo dienos.